آبنوس

آبنوس نام درختی است که چوب آن سیاه ،سخت،سنگین و گرانبهاست

آبنوس

آبنوس نام درختی است که چوب آن سیاه ،سخت،سنگین و گرانبهاست

روزی که همه ی ایرانیان امتحان آیلتس می دهند...

آرزو کنیم روزی برسد که دیگر هیچ ایرانی مجبور به ترک دیار و سرزمین مادریش نباشد..... 

و به امید روزی که همه ی ایرانیان در سراسر دنیا برای ساختن دوباره وطن دور هم در خاک خودشان گرد آیند.بیایید برای رسیدن آنروز که دیر هم نیست ،دعا کنیم. 

دیدن هجمه ی ایرانیانی که این روزها در حال خروج از کشورند،واقعا دردناک است.ا 

مسوولان کنسول انگلیس که برگزار کنند گان امتحان بودند،متحیرند از این همه متقاضی  که روز به روز بیشتر می شوند و همه هم یک از یک باسوادترند.

و وقتی درروز مصاحبه از من پرسید:به نظرت دلیل مهاجرت مردم یک کشوربه کشور دیگر چیست؟  

با این حال که هم وطن مانبود، ولی متوجه ی درد واحساس تاسف من در صدایم شد.شاید به همین دلیل بود که وقتی در جمله ی آخر،گفتم امیدوارم روزی برسد که هیچ ایرانی به دلیل ترک وطن مجبور به دادن امتحان آیلتس نباشد.در حالی که لبخند تلخی بر لبانش نشست ،با نگاه مهربان و لهجه غلیظ بریتیش گفت:بیا امیدوار باشیم!

امروز من

سرانجام به سراغ من آمدند هر چه فریاد زدم کسی نمانده بود که اعتراض کند.